Damesgarde

 

Historie
Historisch bekieëke is neet te achterhoale woeë noe de oeësjprong ligkt van ’n damesgarde.
'n Verkloaring zou kinne zun dat de dames altied mit de hieëre mitginge. In ieësjte instantie es begeleijing vuur d’r ege man en jieëderee op zien ege maneer verkleid. Later woeërd zich es groep verkleid om aa te geëve dat ze bie ee huërde.
In dees verkloaring zou inne volgende sjtap kinne zun geweë, dat d’r op ´n gegeëve mement is besjloate om verenigingsuniforme aa te sjaffe, om ooch aa te geëve dat d’r groep bie de betreffende vereniging huërde.
Dees verkloaring zou ’n natuurlik ontsjtoa van ´n damesgarde betekene.
´n Twieëde verkloaring (mesjiens te wiet gezoch) ligkt meugelik in de emancipatie van de vrouwluuj, woeë doeër de vrouwluuj hubbe gedach: wat de hieëre kinne, kinne vier ooch!
Dit zou ´n neet zoeë natuurlik ontjtoan betekene. ´t zou ieëder ´n gedwonge ontjtoa betekene.
Mér of het noe de ene verkloaring is, of de angere verkloaring of mesjiens waal nog ’n angere verkloaring. Het makt nieks oet! In ozze teëgewuurdige vasteloavend, maar zieëker ooch in d’r vasteloavend van de afgelope decennia, is de damensgarde gaar neet mieër weg te dinke! 

Streupers
Wie mit de regeerperiode van Jos I in 1996 ’n aantal vrouwluuj zich besjkibaar sjtilde om mit de vasteloavesdaag d’r Nandes te begrave in de ouwe gardeoutfit, deë noch urges bie Paul en Marianne Cox op d’r zulder loog, woeërd de geboorte van een nuuj ongerdeel “de Damesgarde” aangekondigd. 

’n Achttal dames gonge, mit de niemachine, sjtof, droad en noald gewapend, richting ’t hoes van Ria Leijssenaar. Mit volle uëvergave begos doa ’t wirk en mit ’t buutefestival in 1997, presenteerde de nuuje damesgarde zich vuur de ieësjte kieër aan de Broenssems bevolking.

Historie 
Historisch gezien is niet te achterhalen waar de oorsprong van een damesgarde ligt.
Een verklaring zou kunnen zijn dat de dames altijd met de heren meegingen. In eerste instantie als begeleiding van de eigen man en iedere dame afzonderlijk verkleed, later als groep identiek verkleed om aan te geven dat men bij elkaar hoorde.
Een volgende stap zou in deze theorie geweest kunnen zijn dat er op een gegeven moment is besloten verenigingsuniformen aan te schaffen, om ook aan te geven dat men bij de vereniging in kwestie hoorde. Dit zou een natuurlijk ontstaan van een damesgarde betekenen.
Een tweede verklaring (iets verder gezocht) ligt mogelijk in de emancipatie van de vrouw en dat daardoor de vrouwen hebben gedacht: wat de heren kunnen, kunnen wij ook!
Dit is niet zo’n natuurlijk, maar meer een gedwongen ontstaan betekenen.
Of het nu de ene theorie, of de andere theorie is geweest, of mogelijk nog een andere theorie. Het maakt niet uit! In onze hedendaagse carnaval, maar zeker ook in de carnaval van de afgelopen decennia, is de damesgarde niet meer weg te denken!

Streupers
Toen tijdens de regeerperiode van Jos I in 1996, een aantal dames zich aanboden om tijdens de carnavalsdagen d'r Nandes te begraven in de oude gardeoutfit, die nog ergens bij Paul en Marianne Cox op zolder lag, werd de geboorte van een nieuw onderdeel “de Damesgarde” aangekondigd.
Een achttal dames togen, gewapend met naaimachine, stof, naald en draad, richting huis van Ria Leijssenaar. Met volle overgave ging men aan het werk en tijdens het Buuttefestival 1997 presenteerde men zich voor het eerst aan de Brunssumse bevolking.

Terug naar onderdelen